عوامل جدید تاثیر گذار بر رشد بازار فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، دو عامل مهم در بازار های جهانی که بر قیمت ها تاثیر می گذارد، شاخص دلار و قیمت نفت می باشد که این دو مولفه طی هفته های اخیر دچار نوساناتی رو به رشدی شده اند بصورتی که کارشناسان این حوزه رشد همزمان این دو مولفه را پیش بینی کرده و اثرات مستقیم این دو عامل بر بازارهای کالایی از جمله فولاد ناگزیر می دانند. این در شرایطی است که بجز این دو مولفه، از مولفه نوظهور دیگری صحبت می شود که به عقیده بسیاری از کارشناسان این مولفه ها تاثیراتشان را بر بازار اعمال خواهند کرد.

عواملی که طی گذشت مدتی زمان و با افزایش سرمایه گذاری ها در زمینه فولاد در میان فعالان بازار های جهانی شکل می گیرد، عوامل نوظهور می گویند که این عوامل از قبل تعیین شده نیستند. در حقیقت این وقایع و روند بازار است که منجر به بروز این عوامل می شود و موجب تعریف معانی جدیدتری از کنش‌ها و واکنش‌ها در بازارها می‌شود و در ادامه شدت تاثیر‌گذاری این مولفه ها در بازار هستند که میزان پایداری و روند تبدیل شدن به عاملی ثابت را درخصوص این مولفه‌ها تعیین می‌کنند.

یکی از مهم ترین عوامل نوظهور که بیشترین تاثیر گذاری را بر قیمت های بازارجهانی فولاد دارد، عامل «تنش تجاری» می باشد. براساس گزارشات سازمان جهانی فولاد، توضیح این مولفه را می توان اینگونه بیان کرد که این عامل در حاشیه های موضوع نرخ بهره اروپاییان بوده و ارتباط ان با نرخ بهره آمریکا که تعیین می‌کند با چه نرخ بهره‌ای پول باید در دنیا جابه‌جا‌ شده و از طریق تسهیلات بانکی در اختیار فعالان اقتصادی قرار بگیرد تا متناظر با آن بتوان در قالب تجارت یا تامین مالی تجاری از این امکانات استفاده کرد.

این امر یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر بازارهای جهانی فولاد بوده و در حقیقت نتیجه بدست امده از این تنش تجاری یکی از عوامل تاثیرگذار نوظهور در مسیر آینده بازار فولاد خواهد بود. اما عوامل نوظهور دیگری که در بازارهای جهانی فولاد تاثیرگذار است را می‌توان در فاکتورهایی همچون پول دیجیتال، پول‌های منطقه‌ای و سوآپ‌‌های ارزی دانست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: